Jaha, det var andra gången...

Förhoppningsvis så är det inte dags att ringa brandkåren än, men brandlarmet på jobbet har gått igång två gånger nu. Det brukar bara vara en gång på måndagar.

Igår så var jag ute och gick med Bamse igen, det blir så varannan söndag numera. Och han blir bara bättre och bättre på att lyssna. Fast han har ju alltid varit bra. Vi gick till svägerskan, där svärmor passade Malte så att Lindha skulle kunna gå och sola. Där var det typ 10 ungar som alla ville leka med den lilla rottisen, och han som är så underbart snäll gick ju såklart med på att de kastade bollar och klängde på honom. Det ända som hände var att han bet sönder en boll för en liten tjej, men vad ska man säga, jag varnade dem för att det skulle hända... När vi drog oss hemmåt sen så var det iallafall en som var riktigt trött och bara lunkade brevid mig i skogen. Helmysigt hade vi det.

På kvällen sydde jag två svarta kuddöverdrag. Det var askul, nu ska jag bara brodera något på dem så att de sticker ut lite ur den svarta soffan. Jag tittade på P O C Dead Man's Chest oxå, den var inte riktigt lika rolig som första gången som man såg ettan. Så de har stort tryck på sig när de ska göra trean.

Idag ska jag bara sitta till tre. Det ska bli skönt att komma hem. Fast egentigen inte, eftersom disken tornar upp sig i diskhon. Jag vet inte vad den där delen till min diskmaskin heter så jag kan inte få igång den. Och jag är så j***a trött på att diska 4 gg om dagen...

Det ska blli så skönt att fira valborg igen, det var så länge sen. Tänk, ett helt år sen... Och på fredag firar jag och Matte 4 år. Så vi ska gå ut och käka lite... Och på kvällen ska jag gå hem till svägerskan och sova över där, för att hon ska kunna åka iväg och jobba kl 6 på mogonen. Någon måste ju ta hand om Malte. Jag funderar på att göra något kul med honom då. Typ åka till Skansen om det är fint väder.

Jag har inte fått något svar ifrån Norge än, hade inte väntat mig det heller. Men hoppas få det i slutet av den här veckan. Förhoppningsvis skrivet på begriplig norska då.

Vad ska vi äta ikväll då? Jag blev jätte sugen på flintastek när jag åkte till jobbet idag. Vi har ju rotfruktsgratängen i kylen som vi måste äta upp. Och enligt Mattias ska den vara jättegod. Hoppas bara att vi hittar på något ikväll. Jennie, Magnus och ungarna ska ju vara hos Benny och Lotta ikväll. Kanske kommer Tony, Sandra och deras ungar oxå.

Vad vi ska göra återstår att se.

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0