Kalla händer, trötta fötter och mossig hjärna...

Jag tror att jag ska designa ett tröjtryck med de meningar som jag använder mest just nu:

No answer (leder faktiskt topplistan)
Invoice (kommer tätt efter)
Cash only (önsketänkade för mig, inte bra för företaget...)
Answering machine (när jag börjar tröttna på no answer)
Prospect - verified (inte många på den här listan inte)
Accept amex (ännu färre..)

Tänk er en t-shirt med dessa meningar, huller om buller på fram och baksidan. Ganska tufft va? Nyskapande... Snarare ett släng, bränn, dränk och begrav objekt.... Inte ogillar jag Amex, bara slavjobbet...

Vänligen räkna ut 6,5 h/dag i en vecka, alltså x 5 dagar.... äsch, skit samma, jag har redan räknat ut det.. Det blir 130 timmar i månaden... Ett heltids jobb ligger på 140 timmar... Och dessutom har jag garanti lön på Manpower, att även om jag bara jobbar 100 h i månaden så får jag ändå betalt för 133 h. MEN, skulle jag överstiga 133 h, så får jag 8% mer i lön/h... Och ni kan sluta skratta nu, för ni vet lika väl som jag att med de här arbetstimmarna kommer jag aldrig att komma upp över 133 h i månaden...

Men som sagt, jag ska vara glad att jag har ett jobb... Men ibland är det fan svårt...
 
Ja ja nu ska jag sätta mig på mina stelfrusna fingrar en stund och försöka ringa lite mer... Kanske kan jag sluta lite tidigare idag??? kram kram allihopa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0