Vildsvin och rådjur.

Igår var det en väldigt slapp dag, om man inte räknar kubbspelet såklart. HA HA
Vaknade väl runt 10-11 på morgonen, det var fint väder så jag åt frukost och la mig i en solstol ute på vår baksida och läste lite. Fick upp Matte vid 1300 ungefär. Bakade en rabarberpaj som inte var sååå himla god ändå. Sen la jag mig ute på gräsmattan och läste igen. 

På kvällen åkte vi till Tony och Sandra, grillade lite korv, jag klippte deras gräsmatta. Och spelade som sagt kubb. Sen tog vi en tur på triken och fyrhjulingen. Jag satt bakom Mattias och Sandra bakom Tony, och så åkte vi på vildsvinssafari på Vällinge vägen. Men vi var inte de enda som gjorde det. Det stod bilar lite här och där parkerade längsvägen, och folk stod med jätte seriösa kameror och fotade svinen i skogsbrynen. Fast när vi kom med våra bullermaskiner tror jag att vi skrämde iväg några. Tyvärr såg vi inga älgar, men det kanske var för tidigt och för ljust för dem.

Idag har jag iallafall fruktansvärt ont i ryggen efter att ha suttit så länge och spänt mig bakom Mattias. Så det blir låååångsamma rörelser idag. Och inatt ska man få sova själv hemma, troligtvis imorgon natt också även fast han är hemma. Han ska på Mötley Crue konserten med Robin... Snacka om att man är avundsjuk. Jag gillade inte ens dem innan Robin kom och spelade dem för oss. Jag tror inte att Matte gjorde det heller, han var liksom lite mer HipHop förrut. TACK ROBIN! Ha ha...

Jag längtar tills man kan åka och bada varje dag, på kvällen, på natten, på morgonen. Närsomhelst. Gud vad jag saknar det. Fan jag som hade tänkt att boka spinningpass ikväll, hur ska det gå med ryggen nu då? Jag tror jag får hoppa det. Så otroligt lägligt det kom då...


I helgen är det Trosa-marknad. Har ingen aning om hur jag ska komma dit, men på nått sätt ska det väl gå. Några har planerat att sitta där hela kvällen, kanske till och med sova på campingen. Men vi får väl se. Måste iallafall handla lite grejjer där och alla kommer ju iändå att vara där. Så nått kan man alltid hitta på att göra.

Igår höll jag på att säga till Matte att det ska bli så skönt att vara ledig en dag mitt i veckan, men sen kom jag på att jag ska ju jobba då. Kväll dessutom och sent, så det blir nog en ganska tung vecka ändå. Men men, man har ju sig själv att skylla så det är inget att göra åt saken. Dessutom ska jag ju få jobba med roliga människor iallafall.

Nä nu orkar jag inte med er mer. kram kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0