Första delen ikväll...

Godkväll och god morgon...

Med en kudde på magen och platttången på uppvärmning... Ja man kan ju inte se ut hur som helst när man ska fota sig själv för att andra ska se hur man ser ut numera....
Måste bara tillägga att jag och laptoptangenter inte alls kommer överrens... Space knappen strejkar för mig ideligen....
...och Pink i högtalarna samt nått sentimentalt räddnings arbete på tv:n, ljudlöst såklart, ska jag försöka beskriva hur mitt liv har varit den senaste tiden för de som är intresserade av uppdatering eller bara lära känna mig lite...



Jag tänker börja med studenten, lite innan kanske, men i övrigt orkar jag inte ta itu med skolan mer än så trots att jag faktiskt hade det riktigt roligt vissa tillfällen, ganska otippat på vissa lektioner, men det hade ju såklart att göra med vilka människor man umgåtts med hahahaha...

Okej då, tre år i väldigt korta drag:
Ettan: kommer inte ihåg särskillt mycket av det utom att jag kämpade som fan. Vad hade jag egentligen för ämnen??? Nä strunt i ettan... Jag var en tönt...
Tvåan: Klassen kom överrens lite bättre (FÖRB****DE SPACE KNAPP!!!) överrens... Var det tack vare mig??? Jag vet inte, men jag vet iallafall att jag ett tag var den som bäst kom överrens med stora delar av den "andra halvan", här är vi inga rasister, det är internt klass skämt, fråga nån avoss så kommer de veta.... Filmkunskapen, undrar om det var här....? Eller, Jill, jag kommer fan inte ihåg.... Det var iallafall grymt sjuka lektoner för en fortfarande "Pluggis".. hahaha. Davd med sina gester, och "ät-så-mycket-godis-ni-vill-temat" oj oj oj. Andra halvan av tvåan var det speciellt roligt att tracka "magistern" (var det så vi kallade honom?), tiopoängaren och cafeteria gubben, jag och mina "havre-coccos", plus Frida och mina "dragsters", har förätit mig på dem... usch nu mår jag illa.... Jill och Frick uppe på skåpet, alltid skratt och bus där.... *ler*

Ska bara platta håret lite.....vänta.....

GAHH!!! Äsch skit samma, tar någon gammal bild f*n he***te... hatar att vara med på bild...

Jaja, vart var jag...? Tvåan: då lämnade mina favoriter skolan... Jill, Frick, Alex, Cissi, Malin, Carro.... Var det någon som kände sig utelämnad så ber jag om ursäkt, men dessa har satt störst spår i mitt liv... Ha ha sentimental... eller senil...?

Trean: sjukt läsår, urkundsförfalskning, död och mordanklagelser körde mina betyg botten... Sympati från lärarna? Nej inte direkt... Stipendet till Madrid räddade nog lite av mitt förnuft som höll på att flyga sin kos... Mina amerikaner, Raquel haha, Ibby, Matt och Lou... Ibby och Matt kom faktiskt till Sverige, Matte vart jätte brakompis med Matt såklart, och amerikanerna gick hem hos alla..

Jag, Louvisa, Matt, Lou

Jag och Lovisa med Matt och Lou på Hawaii-baren i Madrid.... Ska snart hitta ett på Raquel och Ibby...

Studentstress och flytt till egen lägenhet, allt en enda lättnad, släppte det mesta ansvaret... Var bara tvungen att kommentera det grymma sammarbete vår klass hade på julpyntet och slutruschen på kokboken... hahaha det kommer Jag aldrg att glömma, Tack tll Carro, Amanda och Frida för det... Sista chocken kom på student dagen, då jag fick ett stipendie till, för vad? Jag har ingen aning, tystnad??? Hahahaha, nä, tydigen trevligt engagemang... (hur nu det stavas).. Helt obegripligt...

Shit det blev en liten bokom skolan ändå...

Flyttade in i nya lgh 1:a juni, såg ett spöke den kvällen, men det spökar ju här så... Man e ju aldrig rktigt ensam...
Har sett fler spöken, på jobbet tillexempel,och då var det inte bara jag som såg det heller...

Iallafall, jag kommer ihåg ALLT från studenten några dagar senare eftersom jag var totalt spik-nykter, skavsår av skorna, varm som in i norden (fast här är det kallt), HEMMA, hos mig, väldigt tidigt... Med resterna av smörgåstårtan... haha

Omtapetsering i hall och vardagsrum på sommaren, hade ju velat ha det i sovrummet oxå, men men det ska Robin måla om sen... Det har inte kommit upp så mycket på väggarna än, mest för att vi inte vet hur vi vill ha det och dessutom ska vi renovera när vi köper lgh , för det ska vi...
Så fort de säger vad priset blr...

Jobb: i början jobbade jag på mitt gamla jobb som överarbetad vikare, tills jag fick jobb på Face2Face, sålde tele2 abonnemang i bland annat Skärholmen centrum, slutade, prövade telefonförsäljning för Telenor till företag, gick INTE bra alls... gick tillbaka till vikarie tjänsten, fick ett annat vik och jobbade arslet av mig på två ställen, dagpasset på ena stället och kvällspasset på andra... Så höll jag på tills min kontakt på ams fixade in mig på Manpower. Där har jag varit receptionist och är nu cleanser...

Två av Mattes och mina kompisar ska eller har fått barn, dessutom har Robins lillesyrra en unge på g, plus hennes, och min, kompis oxå... Matte och jag har gått så långt att vi har köpt en dator och en fyrhjuling tillsammans fast fordonet är det ju han som har mest nytta av eftersom Lotta är lite seg på att skaffa körkort...
Ska Linda och jag ta oss kragen snart??

Annars har livet väl bara flutit på här, har läst en massa böcker och kanske inte varit så social som jag borde ha varit, och jag är tydligen så väldigt uppenbar... Det fick jag veta av min pojkvän somknappt saknar mig när han är borta eftersom han vet att jag alltid är hemma när han (VÄL) kommer hem... vilket stör mig... men vad ska jag göra? Linda har fått Kevin nu så där kan man ju inte sitta hela natten, och dessutomska de flytta, inte långt men tillräckligt för att man tänker lite innan man går dit, speciellt med Pia-backen på vägen.... Och ja, det är väl hon som har mest tid med mig här i Salem...

Jag orkar inte åka till tälje hela tiden, och ingen verkar ju orka åka hit heller så det är väl inte bara jag som är lat...
Men jag ska ändra påmig, jag lovar...

Att bo i Salem är som att bo i skogen.... När jag var ute med svärmors hund i sommras höll jag på att förlora henne till en ilsken grävling, mitt på ljusa dagen.... Några dagar senare stöter jag på en två meter hög älg kalv när jag är ute med Patriks rottweiler... Sen stod det i tidningen att vi hade fått björnbesök i skogarna kring Salem, Rönninge... Mamma skrek: KOM HEM TILL STAN!!! Och alla andra skrattade... Vi åkte på älgsafari en dag, såg EN älg tills gav upp och åkte för att hälsa på Mattes kompis Frida, då såg vi SJU vuxna älgar, varav SEX st var kor med en kalv var, och en tjur med en jätte krona. Miau, Lotta höll på att dö eftersom de var överallt.... Jag är jätte rädd för älgar förstår ni... Fast sålänge jag sitter i bilen är det lugnt... Rätt så iallafall.

Bamse

Här e min älsklingsbäbis... Beskyddar mig från allt ont, även älgkalvar... hahah

Nä nu tar jag en paus, för nu är jag mossig i huvudet...

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0