Blir man dummare om man blonderar håret?

Det känns som om jag blir det. Jag känner hur huvudet bara fylls med bomull, och lederna med bly...
 
Eller så är det kanske för att listorna aldrig tycks ta slut... Vecka efter vecka... Men men, man ska ALDRIG säga nej till jobb... Det är skönt att det är helg nu iallafall, så man kan träffa lite kompisar och göra lite roligt som man annars aldrig hinner med efter jobbet.

Jag börjar faktiskt lära mig några riktnummer nu, men det är väl antagligen en arbetsskada. Igår var jag hemma hos mamma och fixade som sagt håret, sen tog jag och Ida en 40 min promenad i Södertälje. När vi sen kom hem till henne så käkade vi lite och tittade på "King Ralph". Jag bestämde mig för att åka till Thailand, till det där "tiger-reservatet" och göra något för dem. Sen efter det ska jag göra en tatuering som alltid kommer att påminna mig om det. Har inte bestämt mig om det ska vara en liten tigerunge eller en vuxen, eller ens hur den ska se ut eller vart den ska sitta, men jag vet att jag ska ha en...

Idag ska jag gå hem kl 1400 istället för 1700, för lilla klantiga Lotta har troligen tappat bort sitt leg, och måste till banken innan kl 16. Så då ska jag hem och leta. Tydligen har Mattias städat lgh, DET är en bedrift! OCh han är värd massor av beröm för, vilket jag lovar att han kommer att få!

Igår åkte vi till OKQ8 och hälsade på Daniel när han jobbade. Vi kom typ vid stängningsdags så det fanns en massa bakelser kvar som de skulle slänga. Och jag ville bara ha EN vaniljmunk, även fast jag vet att jag inte SKA äta det, men en gör ju ingenting. Det vara bara det att det fanns MASSOR, och jag har ju en pojkvänn... Så vi plockade på oss alltmöjligt. Tack o lov följde Daniel och Åsa med oss hem och hjälpte till att äta av det TRE proppfulla påsarna med bakverk... VILKEN TUR!!! För Lilla Äckliga Lotta (jag alltså) hann ju INTE ALLS (ironi) slänga i mig ett wienergröd och tre munkar.... USCH på mig! OCh sen fick socker bomben i min mage mig att somna som en stock på soffan, helt slutkörd!

Imorse när jag vaknade var det fortfarande kvar några wienerbröd... Men jag tog mitt filmjölksglas med sylt, mina två ägg och EN ostfralla. Tjohej vad jag är nyttig.. Men jag är iallafall inte hungrig än.. 

Igår berättade Linda för mig om när hon var yngre och gjorde "anden i glaset" med några kompisar inne i ett mörkt badrum. Det var nog en av de äckligaste historierna jag hört! Hon vill vara med på middagen med Cissi, och det ska väll inte vara några problem tycker man ju, sålänge inte hennes andar börjar jaga både henne och Cissi..

Nu måste jag nog börja dra mig mot tåget om några minuter, så att jag hinner till banken innan den stänger. Det verkar ändå som att alla butiker jag ringer har ledigt idag, för ingen vill svara när jag ringer.. Och så funkar tydlligen inte luftkonditioneringen här idag så allas fönster står på vid gavel.. Men inte bir luften bättre för det.



Vem vill göra mig sällskap på någon av Thailands vita stränder?   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0