Helgen och lite till...

Ja jag "skolkade" från jobbet i fredags.
Men det var verligen INTE min dag... Begravningen dagen innan kan ha ett finger med i spelet, jag var helt slut när jag kom hem från den.

Det började med att jag knappt kom upp ur sängen, dels på grund av huvudvärk, dels på grund av trötthet. Och eftersom jag kom upp så sent som jag gjorde hann jag inte duscha. Inte heller fanns det någon frukost hemma. På väg till bussen inser jag att mitt busskort fortfarande ligger i min fleece-jacka som tyvärr låg hemma på sängen hos pappa där jag råkade lämna den....
Så jag vände hemmåt och ringde pappa. Men kände inom mig att det inte alls var min dag att arbeta idag. Så jag ringde och sjukanmälde mig.

Mattias kom hem 10.45. Vi la oss i soffan och tittade på TV, Matte somnade så jag bytte kanal och tittade på lite engelska program. Han vaknade, bytte kanal, somnade igen och jag bytte till TV1000, där jag till in glädje kom in i en Svarta Hingsten film som jag inte sett men däremot hört om. Så jag vart jätteglad.
Dessutom passade jag på att tvätta lite oxå.

Det hände nog inte så mycket på fredagen, inte vad jag kommer ihåg iallafall. Är det så att man inte fäster sig vid vad som händer varje dag eftersom hjärnan då skulle bli fullproppad, eller har jag helt enkelt gått och blivit glömsk?

På lördagen hade jag iallafall namnsdag så då ringde min fasters man och väckte mig jätte tidigt på morgonen så jag kom iallafall upp hyfsat tidigt. Och eftersom Matte oxå gick upp då (!) så var det ju inge roligt att sova vidare så jag tog mig i kragen och gick ut och sprang/gick i intervaller i 40 min! Vid ett tillfälle trodde jag att jag kom vilse men jag fortsatte och kom ut ungefär där jag hade väntat mig... Eller inte. Iallafall så gick jag och Åsa upp till Linda och Sonny på kvällen när Matte och Daniel skulle ut och åka fyrhjuling. Kevin har inte vuxit speciellt mycket i mina ögon men han är fortfarande lika söt som alltid. Sen gick vi alla fyra, plus Kevin och Rex, ner till cetrum och handlade.
Och eftersom Linda och Sonny skulle hem och äta middag så gick jag och Åsa tillbaka hem till mig och lagade våran middag medan Mattias och Daniel, som hade kommit hem, åkte och köpte godis till kvällen. Vi tittade  på Göta Kanal 1 och 2 eftersom varken Åsa eller Daniel hade sett ettan.

Söndagen åkte jag till mamma och klippte mig, sen smög jag upp på Söderby och grävde upp några jordgubbsplantor, vi får se hur de klarar sig, som jag planterade om i krukor hemma på baksidan. Man måste ju ha jordgubbar i sommar! Ha ha! PÅ kvällen så frågade Mattias mig om inte jag hade lust att ta en promenad upp till Krysset och köpa godis till Wallander-filmen. Så jag gick till Patrik och lånade Bamse för att få något roligt sällskap på vägen dit. Det tog ett tag, men jag hann iallafall hem innan Wallander började.

Och igår var det måndag. Jag och Linda hade bestämt att vi skulle gå och simma på kvällen efter jobbet, så det var ju bara att gå hem hämta grejerna och gå mot centrum. När vi kom dit så skulle det precis börja en Thai-Chi grupp, så vi var med på den och sen simmade vi i 40 min fram och tillbaka. Och varje gång vi kom till en såndär "hoppa-i-vattnet-grej" så gjorde vi 5 stycken lyft vad-det-nu kallas... Man lyfter upp sig själv och tränar antingen bicepsmusklerna eller tricepsmusklerna.
Sen var det bara att promenera de 20 min hem igen. När jag kom hem var inte Matte hemma men han hade stekt ett kilo prinskorv, så det fanns mycket mat...

Om inte Linda jobbar kväll idag så ska vi gå och simma idag igen...

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0