Kan det vara så att det är någon annan hemma hos mig?

Jag erkänner att jag spenderade lite väl lång tid i telefonen med Ida nu idag.. Men det vi pratade om var så spännande.

Det verkar nämligen vara så att en kompis till oss. Cissi, kan se saker som inte andra ser. Även om vi andra kan känna av dem och kanske skymta dem någongång ibland.

Jag har till exempel sett en svart siluett/skugga som passerade förbi dörröppningen till sovrummet hemma den första natten vi flyttade in. Och så sover jag exremt dåligt om jag ligger ytterst. Tyra, min svärmors hund låg och stirrade in ett hörn av sovrummet i en timme innan hon somnade. Dessutom vände hon sig mot mig och morrade efter en stunds stirrande...

På jobbet som jag hade förrut, där såg jag och en annan tjej samma skugga samtidigt. Och en natt när jag satt och höll en kollega sällskap så var det definitvt någonting som vill göra sig hörd i köket. Det var skit läskigt!
Och nu är det så att Cissi har sett en yngre kille stå i min kompis vardagsrum, plus en annan ung tjej som kommer från trappuppgången och besöker henne eftersom hon vet att hon känner av henne. 

Så nu har jag och Ida bestämt att hon, jag, Cissi och Alwa ska ta en middag här snart och kolla in de oinbjudna, dels hemma hos mig och dels på jobbet...

Sen kanske vi tar en prommis upp till Söderby sjukhus.... Vem vet. Det beror på vad Cissi orkar med. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0