"... som en liten groda!"

Mmmm, nu vet mamma, och morfar, och fasters familj, och mostrar, och kusiner, övrig släkt och vänner.... Så då kan man ju lika gärna lägga ut det på nätet oxå... Fast egentligen vet jag inte om jag vågar det eftersom grodan fortfarande kan försvinna... Min lilla groda....

Jag har gått ner 8 kg, fast jag pendlar lite mellan 7 och 8 hela tiden. Men nu har jag iallafall kunnat börja äta någelunda normalt igen. Det är skönt, fast jag är lite rädd för att börja äta förmycket... Så jag får tänka mig för. Barnmorskan sa att det är bra att gå ner lite i början, speciellt med mitt BMI.... Förhoppningsvis blir det inte en massa kilo mer på vågen, bara bebisens vikt....

Hela sommaren kommer att bli jobbig eftersom magen kommer att växa, och i höst kommer magen att vara stor. Sen är det beräknat att grodan ska komma i slutet oktober, kanske början på november... Det får vi se, man vet aldrig med barn...

Pappa ska försöka få tillbaka kontakten med sina gamla blöjleverantörs-kompisar, hela min barndom vart jag sponsrad med blöjor... Och det skulle vara skönt att slippa tänka på sånt själv oxå... Faktiskt.

Usch jag längtar så, tre månader har gått så fort nu när man tänker tillbaka, men då tog varje vecka en evighet... Och nu känns det som att det är hundrafjortonmiljonersmiljarders veckor kvar.... April, maj, juni, juli, augusti, september, oktober..... Usch, hur orkar man vänta så länge? Fast det kommer nog att bli bättre när man börjar se skillnad, nu är jag bara fet somvanligt... Men när magen börjar växa märkbart blir det nog roligare.... =)

Nä, nu måste jag jobba igen...

Puss och kram på er!!


Kommentarer
Postat av: Jilly B

Official! (: Grattis grattis grattis! Känner på mig att det blir en flicka! :D

2008-04-17 @ 15:27:38
URL: http://insidelingo.blogg.se
Postat av: Sophia

Lotta, söta du! Grattis :D
Herre jössös vilken överraskning!

2008-04-23 @ 22:15:37
URL: http://auregard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0