Tar en kort frukt-lunch och ska snart börja jobba igen.

Fan va jag inte ville gå upp imorse, men jag fick iallafall skjuts till Fittja så min vanliga busstur på 45 min kortades ner tll 5 min. JÄTTE SKÖNT.

Åkte hem till svärföräldrarna och hälsade på i fredags, Mattes mormor och morfar från Malmö var där och hon hade lagat kålpudding som vi fick smaka. Eller rättare sagt, Matte rensade två byttor och tog med sig en hem... =) Sen satt de och kollade på hockey medan jag surfade lite och så fick vi en träskiva till vårt 500 bitars pussel... Det köpte jag på Inn&Finn i Tumba för några veckor sen, innan vi började renovera. Men jag komm liksom inte igång med det förrän i fredags. Det är iallafall jätte svårt eftersom att det bara är ett svart/vitt foto på Frankenstein, så det är ju inte direkt lätt att sortera ut några byggnader och blommor i olika färger... hehe

I lördags gick vi upp tidigt och åkte till Södertäje och köpte en ny dammsugare plus lite annat smått och gott. Sen åkte vi till Tony och Sandra. Medan Matte och Tony drog iväg för att kolla på fyrhjulingen som Matte ska köpa i helgen så satt jag och pratade med Sandra och Hanna. Det var mysigt, men det är det ju alltid där.. =)
Lånade den sista Harry Potter boken av Hanna och Hampus, för jag har velat läsa den på svenska så länge. Och när vi kom hem så la jag mig och läste den på engång, Det slutade med att jag hade tre sidor kvar när Matte kom hem ifrån nånting (jag brydde mig inte så mycket vart han tog vägen) kl 2.30. Han tycker att jag är ganska knäpp... Men till saken hör att HP böckerna inte är speciellt svårlästa på svenska, det är ganska lite text på varje sida, och sen om man har läst boken en gång förrut så går det alltid fortare.

Söndagen kommer jag inte ihåg så mycket ifrån, vi fick bort skräpet som fyllde våran uteplats och så rensade jag lite mellan plattorna och tog ut katterna i solen en halvtimme. Sen kom Helena och frågade om jag kunde ta Baloo på en promenad eftersom hon skulle jobba kväll. Jag somnade vid ett-två nångång och vaknade 16-45 av att Beatrice gick runt i lgh och skrek som en jä*la galning i en halvtimme... Höll på att kasta ut henne. 17 gick jag ut med Baloo en halvtimme och sen mådde jag bara piss hela kvällen. Fick knappt i mig någonting till middagen och kämpade på med det förbannade pusslet igen. Matte satt med mig i kanske 10 min en kvart men sen gav han upp.
Och imorse fick jag som sagt skjuts till Fittja så att jag var på jobbet en kvart tidigare-. Och från och med imorgon ska jag börja stämpla in mig när jag kommer, det tog bara 8-9 månader att fixa en sån till mig.. Ha ha ha.

Funderar på att åka och hämta min cykel i Rönninge, den har stått där över en vecka nu, och kanske börja cykla till jobbet eller nått...

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Sophia

Det där med HP känner jag så väl igen :p
Och jo, jag råkade kanske bränna ansiktet rätt bra för något år sedan oxå haha. Puss!

2008-04-23 @ 22:20:54
URL: http://auregard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0