En alldeles utmärkt idé...

Jag och kollegan är ju lite uttråkade då då. Så vi kom på en sak.

Först var det ju bara en flummig idé, men ganska snart blev den ändå rätt seriös... =)

Man skulle ta bort alla allvarliga ansikten på alla pengar och ersätta dem med glada.
Kanske ska man ha kvar några allvarliga oxå. Men för att livet skulle bli lite roligare så kan man ju iallafall ha hälften hälften.

Så om man har pengar med glada ansikten, så måste man spendera dem på något roligt, som man blir glad och mår bra av. Och om man har pengar med allvarliga ansikten så ska de gå till räkningar och sånt som är nödvändigt att betala. Men man ska inte kunna betala något roligt med sina allvarliga pengar, eftersom de måste ju gå till livsnödvändiga saker. Däremot kan du betala tråkiga/nödvändiga saker med glada pengar. 

Fast det är klart om man sparar och låter allvarliga pengar växa så blir de tillslut glada. 

En så värld skulle väl vara bekväm att bo i? Då har man ju alltid tillräckligt med pengar till allt nödvändigt. 

Nu inser ju jag att min idé inte är helt genom tänkt, men det här var bara ett utkast till en världsomvälvande idé... =)  

Kommentarer
Postat av: Billy J.

Tvärtom så borde man inte kunna använda glada pengar till att betala allvarliga saker. Dom MÅSTE man lägga på att göra roliga saker liksom. Den världen vill jag också leva i! :)

2008-08-07 @ 08:35:55
URL: http://insidelingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0