Hallongrottorna

Ja jag vet att jag är skitdålig på att uppdatera min blogg, men det är inte direkt så att jag har tid att göra det här på jobbet. Det finns alldeles för mycket att göra och alldeles för få som gör det, men sånt är livet, har jag hört.

En snabb uppdatering av helgen iallafall. Fredagen var tung, mycket jobb och jag tycker att det är jobbigt att känna att man aldrig får ner den där högen till noll. ALDRIG  - eller väldigt sällan. Åkte hem vid fyra och bestämde mig sen för att vara lite social med Ida & CO som jag inte har träffat så mycket på senaste tiden. Jag var ju med dem förra helgen men ändå... =) Så jag begav mig till Södertälje och hann till och med träffa min kusin lite snabb och säga hej. Sen satt vi hela kvällen på CP's, jag drac en stor vatten medan de andra tog stor stark. Vi hade jättekul, faktiskt.

Det var tänkt att jag skulle ta första nattbussen hem men min underbara pojkvänn hade väl slagit i huvudet eller sniffat för mycket propplösare eller nått för han ringde när jag var på väg tillbaka till centralen efter att ha promenerat en bit med Ida och Cissi. Så han kom och hämtade mig på centralen straxt efter att sista tåget hade kommit in. Så jag sa hejdå till Alwa som mötte upp tvilling-Johan och gick och satte mig i en varm bil.

Sen var det ju bara att gå och lägga sig eftersom man skulle upp "tidigt" (ja, kl 9 är tidigt) på morgonen och åka till Trosa Marknad. Jag satt rätt trångt i bak med Patrik och Johan men det gick bra iallafall. Solen kom fram ungefär samtidigt som vi och det blev rätt varmt ett tag. Efter nån timme eller två gick jag öch mätte "tha Gang" efter bron och vi åkte och käkade lite och packade in i stugorna.

Tillbaka till marknaden gjorde vi några kap och jag gjorde somvanligt några onödiga inköp. MEN DET BLIR SÅ NÄR MAN ÄR GRAVID!!!!!!!! =) Och med onödigt menar jag typ chips och kakor... Fast kakorna var ju direkt himmelska och jag ångrar dem egentligen inte alls, för det var de godaste Hallongrottorna jag någonsin ätit! Men chipsen fick Dessi ta för de ångrade jag.

MIna två bästa inköp var ett halband från A&C (Norska Pilgrim) Det har säkert inte kostat 500 kr, men jag kände att jag ville spendera lite på mig själv.. (200)
Och sen "En för 50? -Nej! Okej, två för hundra då?! Okej! -tröjan" till min bebis... =) Mattias kanske vart lite glad över den, men det var inte direkt nått han visade. Men historien var rolig och kommer att berättas många ggr eftersom det var det första plagg jag nånsin köpt till min bebis. Nått jag lovade mig själv att inte göra förrän långt senare...

Middagen var helt ok, en grekisk sallad på en tom stackars pizzeria som låg vägg i vägg med en fullsatt restaurang/bar som visade matchen. Matchen vet väl alla hur den gick?! Efter matchen spenderade de andra lite blod, svett och tårar på de omjliga attraktionerna på tivolit. Och sen tog vi en 30 min lång promenad tillbaka till campingen. 

Natten var hemsk i korta stunder för min del, vi bodde för långt från toaletterna för min smak, och så hittade jag en kondom i en av toaletterna när jag skulle gå mitt i natten... Kramp/sendrag och bortdomnade fingrar tillsammans med konstiga drömmar var andra inslag. För övrigt sov jag bra. 

Hemfärden var inte så dyr som vi hade förväntat oss. Men det jämnade ju ut sig med taxiresan. =) Stackars Kalle, han skulle ju inte ha jobbat egentligen...

När jag stod på perrongen i hamn och väntade på tåget ringer Matte och säger att hans föräldrar ville att vi skulle komma ut till dem och husvagnen och grilla lite. Så det var bara att hoppa in i duschen hemma och sen åka tillbaka HELA vägen förbi Vagnhärad och in i Nyköping till en camping mitt ute i ingenstans. Men vi hade trevligt, fick en sightseeing på campingen och god mat och sällskap. På vägen hem så såg jag en vildsvinsfamilj på åkern brevid vägen och sen bromsade vi snabbt in nån kilometer senare och tittade på en rätt ung älgtjur som stog i diket 4 meter från bilen. Resten av färden hem var ganska händelselös.

Jag kan ju inte säga att vi gjorde speciellt mycket mer än gick och la oss när vi kom hem, man orkade liksom inte.. =)

Nå det var väl en uppadering som heter duga! hehe.

Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Jilly B

Ja, det var fan bra gjort! Jag har inte kommit så långt än! :)

2008-06-16 @ 10:43:28
URL: http://insidelingo.blogg.se/
Postat av: Jilly B

Hallongrottorna var fan bäst på länge...

2008-06-16 @ 13:44:51
URL: http://insidelingo.blogg.se/
Postat av: Minsi

MUMMS HALLONGROTTOR....

2008-06-18 @ 11:47:19
URL: http://minsi86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0