Jag vill berätta för er om Keyman....

...om hur helt underbar han är.

Men jag har inga bilder, bara i mitt huvud. Han är en jätte söt liten pålle.
Igår var han lite bråkig på väg in från hagen, men han lugnade ner sig sen. Det var tänkt att jag skulle rida, men vädret var ju riktigt piss igår. Och sen kom Elina och pratade och då kändes det bara onödigt att göra nått annat än pyssla och gosa med han.

Han är lite öronskygg så man får trixa med grimma och träns. Knäppa upp remmar här och där och sen trä på och spänna remmarna igen. Lite jobbigt men jag jobbar iallafall på att han ska låta mig ta på hans öron. Det är lättare när man står på en stol, då kan han inte lyfta huvudet så att jag inte når.. Det gjorde jag igår, jag stod och borstade och kliade honom i ansiktet i 20 min och tog i öronen några gånger. Det gick bra.

Jag fick hjälpa Elina med att bremsa Putte, som inte är så jävla liten trots namnet, när hon skulle klippa öronen på honom, han är inte heller så jävla glad i den kontakten.... =) Det var rätt spännande. Där står jag på en uppchnervänd hink, framför ett djur som väger närmre ett ton med ett ynka snöre fastsatt på en pinne virad om hans överläpp för att lugna ner honom... Som sagt, spännande.

Nä nu har jag tråkat ut er "Anti-Häst-Människor" tillräckligt... Men ni kan ju förbereda er på att det blir en uppdatering en gån i veckan efter att jag har varit med Keyman. Bara så att ni vet....¨

Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: Sophia

Myys :)

2008-03-16 @ 20:46:37
URL: http://auregard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0