Va fan är det för fel på vissa egentligen?

Jag blir så j***a trött på människor på bussen som sätter sig på sätet längs ut och ockuperar två platser istället för en. Imorse hade jag tre såna personer framför mig på bussen mot Tumba. VILL MAN UNDVIKA ATT HA NÅGON SITTANDES BREVID SIG, SÄTT DIG FAN PÅ ETT ENSAMT SÄTE!!!! - Ja det finns faktiskt såna!! Eller ännu bättre, ställ dig upp och låt de som vet hur man beter sig på ett kommunalt transportmedel sätta sig.

Jag hatar att åka buss, och jag måste sitta långt fram och se vägen. ANNARS SPYR JAG! Men när jag inte kan sitta på en plats med bra utsikt fråmmåt så måste jag sitta och tugga tuggumi, svälja krampaktigt och ta djupa andetag. Inget av detta hjälper mer än en stund och det är skitjobbigt.

Jag tycker bara att det är respektlöst, inte bara mot såna som mår som jag - för det är det säkert inte många som gör - men mot alla. Hur kul är det att gå på en buss och se en människa som tror att hon/han är bättre än du och därför kan uppta två säten medan andra får stå... Ibland har jag bara lust att klättra över dem och sätta mig på det innersta sätet. Bara för att. Eller bara blänga, men jag måste alltid koncentrera mig på att inte kräkas så det går ju inte för min del.

Fan va trött jag blir.

Ja, jag ska börja köpa åksjuke tabletter. Men jag ska egentligen inte behöva göra det.

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0