Allergitabletter.

Efter några timmar med mamma igår, som jag helst av allt inte går in på närmre än så, så fick jag tillslut min allergichock. Jag nös något så fruktansvärt mycket och var nästan rädda att nysa ut min groda ur magen... hehe skämt och sido.. Men det var faktiskt rätt jobbigt. Tack o lov har jag en underbar pojkvän som kommer och hämtar mig i Södertälje så att jag slapp åka kommunalt och nysa på en massa människor. Samt att han höll mig i handen när det var jobbigt. Jag ser inte fram emot nästa mors-dag, även om jag själv är mamma då.

Inne på Maxi trodde jag att jag skulle klösa ut mina ögon för att de kliade så, och hemma så höll jag på att dö kändes det som. Ännu fler nysningar, söndersnuten näsa, huvudvärk och feber av solen. Jag mådde inte bra helt enkelt. Det sitter kvar lite idag men efter jobbet ska jag åka till apoteket och köpa allergitabletter.  Får tydligen inte äta Mattias, eftersom "det inte finns tillräckligt med erfarenhet" om dem. Antar att det betyder att de inte har forskat något om dem.

Dagen har väl gått hyfsat snabbt idag ändå, trots segheten i huvudet. Saknar min pojke och hoppas att han kommer hem och sover inatt ändå, det skulle vara mysigt.
 
Jag känner mig inte gravid längre, viss magen växer men vikten ökar inte märkbart, men jag känner mig bara fet. Det kanske blir roligare när grodan börjar sparka lite. Eller inte, vem gillar att bli sparkad i magen egentligen, fast de kanske inte sparkar så hårt...

Läste på http://www.gravid.se/8_calendar/vantabarn_19.htm att min bebis är mellan 13 och 15 cm från huvud til rumpa. När jag tog en linjal och tittade på den tycker jag inte alls att det kan stämma... Gör det verkligen det? Det vart en liten väckarklocka iallafall. På länken så finns det en jättesöt bild förresten. *vill oxå ha*.

Nä nu ska jag jobba lite innan de andra kommer och stör... Hehe.

Men puss på er allihopa från mig och grodan. =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stackare! Allergier är inte att leka med. Snart har jag sommarlov, den 4 juni och då måste vi ses! puss skruttan

2008-05-26 @ 21:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0