Nordanvinden....

Igår var det rekordvarmt enligt mig. Men det är bara för att jag är kvar i vinterns tider... Iallafall i huvudet. 27 grader mätte vi det till när vi åkte och handlade till grillningen, jag, Etto, Cat och Ettos lillasyster... Mitt vatten vart ljummet på engång i bilen....

Cyklade till Rönninge, tog tåget till Östertälje och cyklade vidare till Stall Harmoni, för att träffa Ida, Alwa och Claes. Det var jättetrevligt faktiskt. Har saknat dem, och att umgås med hästar.... Det kanske inte blir någon turridning i helgen. Sandra tror att hon har fått diskbråck, och kan knappt gå eller ens sitta ordentligt... Själv har man ju lite ont i ryggen oxå, men av en helt annan anledning såklart. =)

Efter stallet så hämtade Etto och Cat upp mig och vi åkte och handlade på Willys. Jag köpte en påse nektariner som tog slut rätt fort... Sen åkte vi till Etto och hämtade maten som de skulle grilla, och pratade lite med hennes mamma. Sen hem till Cat och hämtade lite mer mat, och så satte vi oss ute på gräsmattan utanför Cat och började grilla kebebspett och kyckling... Tyvärr så tog allt så lång tid att jag inte hann stanna kvar för att göra dem sällskap vi maten... Men jag hade ändå inte kunnat äta något med tanke på min lilla groda som gör livet surt för mig när det gäller mat.... =) Så Etto körde mig till Östertälje så att jag kunde ta min cykel och åka med tåget till Rönninge. Hemfärden på cykel gick faktiskt fortare än jag trott... Men det var ju mest nedför också.. haha

Väl hemma var det bara till att börja tvätta och vänta på att Matte skulle komma hem. Sen tittade vi på två filmer som jag hyrt, "Mr Woodcock" och "I Think I Love My Wife". Ingen av dem var egentligen särskilt rolig, men det är inte myclet som är det just nu egentligen...

Det luktar mat utanför vårat rum, så jag har stängt dörrarna och sitter här själv och mår illa.... Undrar när frukten kommer egentligen.. De brukar lämna den vid 10, men tydligen inte idag... Kanske ska gå och kolla om den har kommit nu... Men då måste jag hålla andan när jag går utanför rummet...

Det ilar i min ena framtand också. Lagom kul om det visar sig att jag måste gå till tandläkaren snart... =(
Imorgon ska jag till barnmorskan på morgonen och det ska bli skänt att få ställa några frågor och sånt som jag har undrat över senaste tiden.

Fan va det blåser ute förresten.. Tur att jag satte på mig min extra fleece imorse, annars hade jag varit en isbit som legat i diket vid sidan av vägen... Hahahaa

Puss och kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0