Inte min dag idag...

Dumma Lotta drack upp all mjölk igår kväll, så det blev inga flingor till frukost. Och orkade inte göra mackor eftersom de var frysta.

Kom iväg tidigt till bussen imorse, men bara för det var ju den såklart sen så att jag missade 708: an i centrum. Så jag tänkte att jag skulle sitta kvar och ta tåget från Rönninge istället. Möter 725:an mot Tumba som hade gått fortare för mig att ta men jag tänkte ju inte på den eftersom jag precis hade sett 725:an innan åka mot Tumba. Trodde inte att de gick med så korta mellanrum.
Iallafall, kommer ner till Rönninge, alla "går" ifrån mig eftersom jag inte kan gå så fort... Och jag missar tåget... Såklart. Hade säker hunnit med det om inte bussen hade varit sen, varför tänkte jag inte på det?

Kommer till Flemmingsberg med nästa tåg som såklart hade en avstängd och låst vagn där jag stod och väntade på plattformen så jag fick tillsammans med några andra stressa fram till nästa dörrpar. Iallafall. Bussen till Vårby 740, några minuter sen.... Såklart.

Men hade det inte varit för Matte, som innan han åkte till Hudiksvall i måndags la in Bryan Adams album på min telefon, och dessutom skickade gulliga sms till mig den här morgonen, så hade den här damen haft ett mycket sämre humör just nu. Och att han kommer hem idag, det är ju ännu bättre. =)

Nä nu ska jag gå ut och se om det finns något ätbart någonstans eftersom jag inte fick någon frukost.

Puss och kram på er.

Kommentarer
Postat av: Kusin mandarin

Jag känner igen mig totalt i det där med att all jävla buss och-tågtrafik ska få en att känna sig totalt misslyckad. speciellt på morgonen haha :)

puss

2008-10-05 @ 19:22:20
URL: http://overload.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0