Jag älskar att ha rätt...

Upptäckte en sak idag.

I Rasmus på luffen står Paradis Oskar och Rasmus och sjunger för de fina damerna och de söta flickorna, precis i början av äventyret, de får tyvärr bara kakor istället för pengar för sången. Jag upptäckte då att mamman ropar på flickorna med namnen "Margareta och Elisabeth", samma som syskonen i "Madicken".

Tyvärr var jag tvungen att krossa Mattias självförtroende med min kunskap, =) och han nekar fortfarande till att Madicken egentligen heter Margareta... Även fast det står i klartext på Wikipedia. =) Helt onödigt vetande men jag tyckte att det var rätt häftigt.

Hade Astrid någon tanke med det?

But then again, varför skulle hon vilja framställa Madickens mamma (Kajsa - briljerar lite) som snål och tråkig?

Nåja, nu ska jag försöka övertala Matte att vi ska åka upp till krysset och köpa något... För jag är sååååå RASTLÖS!

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Minsi

Ja, vi kommer nog ta över de flesta caféer haha... Ja du stumpan, hon kommer att igla sig fast vid dig ett tag till tyvärr... puss

2008-10-24 @ 19:15:56
URL: http://minsi86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0