Allt möjligt...

Matte kom hem ändå igår! Och kommer nog att göra det hela veckan. Snart är det bara två veckor kvar tills hon är planerad och då hoppas jag verkligen att de inte tänker skicka upp Matte till Hudiksvall igen eftersom Sonny ska göra teoriprovet, det skulle inte vara snällt.
Jag hoppas att muppen som Matte jobbar med ibland kan ha vett att hålla sig frisk så att han kan vara den som åker upp. Men det vet man aldrig med såna muppar.

Igår blev vi verkligen mätta, graviditeten sätter sina spår nu och helt plötsligt när jag klev ur Sollans bil i centrum igår så ville jag ha fiskbullar och potatis. Hade tänkt att äta lax eftersom inte Matte skulle komma hem, men när jag pratade med honom och insåg att han var på väg hem så lät det mycket godare med fiskbullar. Och fan va gott det var. =) Nu är det säkert många som rynkar på näsan, men det skiter jag i, för jag får äta vad jag vill!!! Nästan iallafall.

Igår tjöt sirenerna i Salem hela kvällen tyckte jag.. Och sen kom det en helikopter och svävade över Mosshagen. Enligt rykten så har de hittat ett lik några hundra meter från oss. Men det är inget jag vet om det är riktigt sant eftersom det inte kommer upp några nyheter om det. Fast att sväva omkring i en helikopter med strålkastare i ca en timme eller mer verkar vara lite väl mycket pådrag för något mindre. Iallafall när de svävar över samma ställe hela tiden.

Natten var hemsk som vanligt, får alltid mer ont på kvällen och natten än på dagen. Och jag får verkligen kämpa för att kunna ta sig ur sängen på morgonen eftersom jag är så stel. Och nästa vecka har jag inte så mycket större val än att vara ledig. Men jag tror att jag behöver det. Björns ersättare kommer ju och ska läras upp på måndag, och då ska hon sitta på min plats. Så då måste jag vara borta.

Det skulle vara skönt att bli sjukskriven bara, men det är ju tyvärr ingen garanti att man blir det även om läkaren tycker att man ska det. Och föräldrarpenningen har jag ingen lust att ta ut i förskott. Speciellt inte när hon kan komma ut två veckor senare än den 30:e. Funderar på att i helgen jobba som fan med att sätta ihop spjälsängen och möblera om. Springa runt i butiker och handla babykläder och kanske till och med packa lite. För det vet jag inte om jag kommer att ha tid till när hon väl är ute. Man kanske ska flytta inflyttningsdatumet ändå... =) Nä, tror inte det va.

Nä, nu har jag faktiskt inte så mycket mer att skriva om. Så jag tänkte vara en liten arbetsmyra och jobba lite på lunchen. Det är ändå så lugnt och skönt då. Inga som ringer och inga mail... haha

Puss och kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0