Det kryper i hela kroppen på mig.

Jag orkar inte vara här egentligen, kände av det redan i morse. Det kröp i hela kroppen när jag låg och väntade på att väckarklockan skulle ringa en andra gång... Jag fick verkligen tvinga upp mig själv.
Det var inte så att jag var trött och inte ville gå upp, nej, jag ville bara inte komma hit till jobbet. Att gå upp tidigt är inga problem, att åka till jobbet funkar oxå... Men att vara här, det är inte ett dugg roligt just nu.

Helgen var toppen iallafall, tidig fredag somvanligt, jag tror jag gick och la mig i sägnen vid åtta på kvällen. Fast jag ringde ju mamma och pratade en stund med henne. Så jag somnade väl inte förrän nio. Iallafall, sov till tio eller nått på fredagen. Gick upp och började tvätta, så kom Ida över och lånade tvättstugan hon oxå.
Och medans tvätten höll på åkte vi till Salem och Tumba för att hitta presenter till Dessi och bebis. Käkade lite när vi kom tillbaka och gjorde klart tvätten. Sen fick jag åka med henne till Södertälje och träffa Cathrine på centralen för att ta bussen till Dessi och hennes "baby shower".

Hade jätteroligt, träffade nya och gamla människor som var jättetrevliga. Åt god mat och pratade hela kvällen. Det var så roligt att få prata av sig med Dessi igen, jag kände mig inte så ensam med mitt tillstånd, eftersom hon är den enda som jag känner som är i min ålder och gravid just nu.
Jag säger inte att jag inte kan prata med nån annan av mina kompisar, för det kan jag. Men man känner att ibland kanske man pratar om det lite för mycket med dem, och man vill ju inte tråka ut dem.. =)

Resan hem var ju lite klantig, jag skulle ha hoppat av i Rönninge som jag tänkt, men jag satt kvar för jag var så trött, och det visade sig vara dumt eftersom bussen inte gick från Tumba förrän 47, och jag kom dit typ 22... Så jag tog en taxi hem. Faktiskt.

Och rätt ner i sängen såklart.

Söndagen gick jag upp vid halv tio och käkade frukost, gjorde mig iordning och åkte iväg till Östertälje station för att bli upphämtad av Ida. Sen åkte vi och tankade och sedan vidare mot Nyköping, där det skulle pågå ett SM i Western-ridning. SKITKUL! Faktiskt. Jag har inte haft sådär mycket kontakt med western-sporten förrut, men det var faktiskt riktigt roligt! Även om man kände sig lite utanför när man sprang runt i mjukisbyxor och gravidmage bland alla smala människor klädda i tajta jeans eller långa shaps med fransar samt skjortor och hatt.
Okej, alla var väl inte supersmala men de flesta faktiskt.
Det luktade häst och ko och var helt underbart.

De roligaste grenarna att titta på var de som innehöll kalvar. Jag kommer inte ihåg vad den första hette, och jag vet inte heller vad den gick ut på riktigt med än att man skulle "boxa" kalven, vad nu det är. Jag tror att det typ gick ut på att valla kalven utan att den gick över vissa linjer. Men varken Ida eller jag fattade det riktigt. Den sista grenen vi såg var iallafall roligast. Två runda fållor brevid varandra, med 11 kalvar i den ena och två cowboys på häst i den andra som skulle sortera ut kalvarna i nummerordning in i sin egen fålla utan att någon kalv antingen utan nummer eller med fel nummer tog sig förbi... Och det kan man ju säga inte var så lätt... =) Sen en lugn biltur hem genom det vackra sensommar landskapet med traktorer i full gång med att slå det sista på åkrarna.

Hemma hos mina svärföräldrar träffade jag en morbror till Matte för första gången, samt hans fru och deras son som var jätte gullig. Vi käkade lite och pratade en hel del. Sen åkte Matte och jag hem till våra soffor och bäddade ner oss med täcke och allt för att titta på två filmer. Jätte skönt och mysigt avslut på helgen.

Back to work... =)

Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Minsi

Det var riktigt roligt och det kändes skönt att inte vara ensam och gravid oxå hehe... Vad skönt att du fått sängen nu =) Jag börjar känna mig små stressad över det som är kvar men jag får väl ta itu med det i veckan eftersom att danys kille tror att jag kommer att föda nästa vecka... du måste vara glad att du har så lång tid kvar, jag känner att jag har typ ingen tid alls kvar även om jag inte är beräknad föräns om typ 4 veckor hehe... pussar

2008-09-01 @ 14:05:07
URL: http://minsi86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0