Idag är det en "varm-choklad-drickar-dag"....

Jag vet inte varför, det bara känns så.
Gick ut och tog en kopp till frukostmackorna när jag kom till jobbet imorse. Och fan va gott det var.
Den var helt perfekt. Ska nog krypa upp i soffan när jag kommer hem sen och sitta med en kopp och en katt i knät en stund. Bara mysa....

I helgen har det fan varit mer jobb än på jobbet... Pappa flyttade i lördags, så upp vid 7.40 och in i bilen, iväg till mattes farmor och farfar för att låna släpet. Till Södertälje och en halvfull lastbil där. Jag fick ju inte hugga i så mycket men jag stod och tittade på och pratade en hel del. Dirigerade lite och hämtade dricka åt dem som ville ha.

Pappa hade mätt hissen och sa att soffan och fotöljerna inte skulle få plats, så han tog en av fotöljerna och bar upp den 6 trappor. Lite snopen blev han sen när jag kom åkandes upp med soffan i hissen... ;-) Danne, min bästa kompis pappa, han tyckte iallafall att vi skulle pröva, och tur var väl det. Så flytten vart lite lättare än vi hade trott.

Och igår blev det IKEA för mig och pappa. Jag tycker om IKEA men inte på söndagar när alla andra oxå är där. Det ska bli så skönt att kunna gå omkring i affärer och göra kap mitt i veckan. Men det lär nog dröja ett tag innan man orkar det oxå.

Iallafall så  känns det som att helgen som sagt har inneburit mer jobb än en arbetsdag... Haha. Men det är nog bara för att jag för det mesta sitter ner på jobbet.

Idag ville jag verkligen inte gå upp, även om jag vart räddad av väckarklockan från en jätteobehaglig dröm.
Men det var väl tur att jag gjorde det iallafall, för min lilla ersättare Sara, har dragit på sig en förkylning. Och jag sa till henne när hon ringde att jag ser hellre att hon är hemma och är sjuk än att hon kommer in och jobbar imorgon om hon fortfarande känner sig dålig. Jag klarar mig alltid här, jag är ju inte direkt ensam. Dessutom är det ju inte så bra för mig att bli sjuk just nu. Så jag håller mig borta från sjuka människor ett tag till, även om jag för tillfället jobbar på SICK.. ;-)

Nä nu måste jag jobba lite, och lillan bara sparkar.

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Minsi

vem vet vad våra små vill... Jag förstår att du längtar. Tro mig att om du är hemma så tar det ännu längre tid... det är därför jag är galen hehe

Lillen höll på att jävlas med mig igår med att pressa ner sig i omgångar i typ 30-45min... hoppas iaf att de säger att hans huvud är fixerat idag när jag ska till mvc... när har du nästa besök?

puzz puzz

2008-09-22 @ 09:35:51
URL: http://minsi86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0