Hej hopp

Mycket har hänt på lite tid...

Ibland önskar jag att jag hade en sån där inspelnings mojäng som "alla" journalister/författare har upptryckta i ansiktet när de brainstormar inför diverse artiklar de ska skriva. Speciellt mycket gillar jag när journalisten i  filmen 1408 babblar i sin lilla aparat... Det är så många tanar som svävar omkring hela tiden, saker som jag ser och vill skriva om men inte kan just då, för att jag saknar papper och penna, eller en dator.

Jag hade planer på ett jätte bra inlägg både i går och i söndags. Men icke. Tiden fanns liksom inte.

Jag tänker inte sätta mig och förbanna den som drog ner en ledning i åkersberga igår morse. Den personen gjorde så att jag kom 35 min för sent till mitt möte med min chef på Manpower. Lite tidigare hade jag kanske kunnat komma om bara folk hade släppt på mig och min barnvagn på bussen i Älvsjö som vi fick åka istället för pendeltåget. Men ice där heller. Människor tänker bara på sitt eget bästa och sätter sig tillochmed på de nedfällbara sätena där min barnvagn skulle stå (när jag väl fick komma på en buss såklart). Det fanns EN snäll man som hjälpte mig, både på och av bussen eftersom ingen annan gjorde det.

Skit samma.

Jag fick en bok av Steffo Thörnqvist (tror jag) Passion. Har bara läst ett kapitel men det gjorde jag på tunnelbanan hem från stan. Fick ju ta den eftersom tågen fortfarande inte gick... Iallafall det är en såndär bok som man inte skulle köpa själv, iallafall inte jag eftersom jag inte känner till den här mannen så mycket. Han är programledare i TV 4 på morgnarna. Men den är jätte rolig att få. För den var väldigt intressant. Tänker inte förstöra för Linda om hon oxå får den av Manpower.

Idag gick jag och Anna upp till centrum och tränade 5-6 minuter på trampmaskinerna innan spinningpasset  på 30 min som började klockan 11. Då kom Katrine och Charli upp och joinade. Gick hem och duschade och åt. Sen sov jag.

Har gjort ett sånt där "blöjkap" idag igen. Willys: 179 för 136 blöjor storlek 3, och samma summa för 92 st i storlek 4. Fy fan va jag och min pappa är bra. =)

Nä nu har min knubbiga lilla flicka vaknat så jag ger upp.... lite fick jag skriva iallafall...

pöss!

Kommentarer
Postat av: Jilly

Kul att du skriver! Ses snart? :)

2009-02-14 @ 02:08:29
URL: http://billyj.bloggie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0