Vad tänker jag med egentligen?

Här sitter jag själv i vardagsrummet, Matte är hos Robin och lillan sover i sängen. Stackars liten, hon är så sjuk. Ingen feber, men hosta och snorig.

Ringde sjukvårdsupplysningen kl 05.20 och de sa att eftersom det pep när hon andades så var det lika bra att vi åkte in direkt. Så vid 06.50 var vi inne på Huddinge. Matte var väl lagom glad att hans första sovmorgon på länge vart inställd. Jag kan ju inte påstå att jag heller var speciellt glad. Men det är vår dotter, och henne gör vi allt för. Väl på sjukhuset fick stackars liten inhalera nått som kunde öppna upp hennes luftvägar och få bort slemmet från lungorna. Hon tyckte inte om det.

Nu när jag väl sitter här och kan skriva av mig så orkar jag inte. För det är ju såklart inte bara lillan som är sjuk, hon har nämligen smittat ner mig oxå. Febern har gått ner men halsen är typ körd och näsan är täppt... Jag hatar att vara sjuk! Hela hjärnan är helt trög.

Dopet är bokat iallafall... Efter många disskutioner fram och tillbaka har jag fått ge mig. Vi bjuder bara familj och de närmaste. Inga vänner... Men Matte har rätt, det blir för mycket folk, speciellt hemma hos oss. Det kommer liksom släkt från både Göteborg, Örebro och Malmö. Så jag ber om ursäkt till alla mina vänner som jag egentligen vill ska vara med, men det kommer att bli för mycket folk, och jag kommer inte att hinna vara social.

Iallafall, tavlan ja... Den måste göras rent och fotas och bilderna ska skickas till konstnären så att hon kan göra några till i samma serie. Detta enligt min tokiga moster.... Men om jag ska få dem eller om jag måste betala för dem det har jag ingen aning om. Det återstår att se.

Är det någon som har sett "Djävulen bär Prada"? Shit va jag älskar den filmen! När boken kom ut tänkte jag: "fan vilket skit" (jag läste den aldrig ens). Men jag hade redan bestämt mig då för att jag inte gillade den Säkert för att jag var en såndär "anti-märken" människa. Men fyfan för filmen. DEN ÄR BRA! =)


Nä nu orkar jag inte mer.

Pöss och snörvel!

 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0