Ett steg i taget

Allt jag skrev försvann... 
men jag ger inte upp. Skriver om det igen. :D

Har gjort några positiva förändringar senaste dagarna. Jag hoppas att jag lyckas hålla fast vid dem. 

1. Slutat ta godis och kakor på jobbet sen i torsdags (med undantag för två lussebullar i fredags på Lucia). Jag har ställt in mig på missbrukslinjen - "bara idag ska jag inte äta något" och så säger jag till mig själv varje dag. Tillslut har det gått en vecka.  
2. Påbörjat lunchpromenader på jobbet igen. Känns så bra, och målet är att jag ska kunna hålla det hela denna vecka. Nästa vecka tar vi tag i då.
3. Övertalade Ronja om att ta en promenad till skolan istället för att hon åker bil med mig. Jag hoppas att det hjälper mot min stress och hennes ångest. Hon var inte svårövertalad ska jag tillägga.
4. Sprungit en runda med Lee. Älskar den ungen när vi tänker likadant. Hann inte mer än innanför dörren hemma förrän hon frågade om vi kunde gå till gymmet. Hade tanken i huvudet att vi skulle springa efter maten eftersom mitt gymkort måste aktiveras i januari igen, så ut kom jag. Även om vi var dåligt förberedda så utförde vi det iallafall. 
Som uppvärmning körde vi deras matchuppvärming från innebandyn. Och sen sprang vi intervaller melln lyktstolparna. 2 springa - 1 rask promenad osv.

Har så sjukt mycket energi just nu därav påbörjade jag bloggen igen.

Om sju dagar är det julafton och vi får gå runt vattenpölarna ute, det finns inte en snöflinga i sikte. Samma sak de senaste jularna så det är väl bara att vänja sig. De isande kalla och långa vargavintrarna från barndommen finns inte längre. 

Min sista förändring är att logga min mat och motion varje dag, ibland kanske det bara blir en bild på instagram men jag ska försöka logga något här varje dag. 

(null)

Trackback
RSS 2.0